رواية حورية الحديدي الفصل السادس عشر 16 - بقلم منوش

0 تعليق ارسل طباعة تبليغ

رواية حورية الحديدي الفصل السادس عشر 16 بقلم منوش

رواية حورية الحديدي الفصل السادس عشر 16

نور بقلق: حبيبتي قولي ااي حااجة سكوتك بيقلقني

حور : هقول اي ي ماما  كلهم  مستخسرين يشوفني مبسوطة  مع جوزي وولادي بالاول جااسر دلوقتي ابيه 

نور : هماا خايفين عليكي مش اكتر 

حور : سيبيني ي ماااماا لوحدي 

.................

حساام : انااا هاخذ بنتي و احفاادهاا هننزل مصر

عمر : هي مش هتروح من هنااا 

حساام : واناا قلت كلمتي  ومش هكررهاا تااني

نور : لو حور مواافقة اناا ماا عنديش ماانع

حساام : اناا كلمتهاا وهي مواافقة

فلالاش بااااك

حور ببكااء : بااباااا

حسام وهو يضمها اليه بشوق : ي قلبي انتي وحشتيني ااوي

حور ببكااء : اناا ضاايعة من غيرك ي بااابا اااه

حساام بحزم: سبوني معهااا 

خرج الجميع وتركهم معااااا 

حساام بحنان: حبيبتي انتي بنت حساام الحديدي لازم تكوني ااقوى من كده

حور : مش قاادرة ي باااباا 

يوسف ي بااباا هو خلاص طلقني اناا مبقتش مرااته 

حساام : يوسف معملهااش لماا كأن فاكرك خاينة يجي يعملهاا دلوقتي 

حور باامل : يعنى هو مطلقنيش مش كده

حساام : مطلقكيش ي حبيبتي 

حور : طب هو بعد عني ليه

حساام : يوسف مجروح ااوي هو مش قاادر ينسى ال عمله فيكي وكل حااجة بتفكره بالحصل فعشاان كده شااف انه البعد هو الحل المنااسب

حور : انااا السبب 

حساام : ااازااي

حور بخجل : هو لماا جاء يلمسني شاااف الندبة ال على جسمي وافتكر الحصل وو اناا قلتله كلام صعب ااوي لمااا ريم اختفت اناا دايقته اااوي ي بااباا

حسااام : يوسف ال أنا اعرفه مش هيتخلى عنك وعن اولاده بعد العذاب ده كله 

حور : اناا هخليه يرجع لعندي من تااني

حساام باستغراب : اازااي

حور : هقولك ......

حسااام بفخر : دي بنتي انا حبيبتي 

طب ااي مش هنرجع بلدناا بقى دي امك هتموت وتحضنك

حور بسعاادة : ااه اكيد هنرجع 

باااااااك

ليلة : باابااا انا كماان رايحة معاااكو

عمر بغضب : ليلة 

ليلة وهي تتجاهله : واناا كمااان هنزل 

جساام بحنان : مش هينفع ي حبيبتي انتي نااسية انك في شهورك الاخيرة  والسفر مش كويس عشاان صحتك بس هنااخذ ادهم معناا عشان ميتعبكيش 

ليلة : ذي ماا تحب ي بااباا 

حساام وهو يقبل جبينهاا بحب : لولا ظروف حور كناا مساافرنااش بس ملحقوة انتي قوملناا بالسلامة انتي و حفيدي  وتجي تعيش معناا في وسط اهلك وفي بلدك

ليلة بابتساامة : ان شاء الله ي بااباا

حسام : خذي بالك من نفسك ومن حفيدي 

 واكمل بهمس : ولو البغل جوزك ضايقك كلميني هعقلهولك

ليلة بضحك   : ههههه حااضر ي حبيبي 

نظر لهم عمر بضيق فتركهم وصعد الي غرفته

.....................

حسااام : فهمت هتعمل ااي

سليم بتوتر : اازااي بس ي بااباا اعمل كده مش هقدر اناا

حسام  : لا ي حبيبي ركز معااياا كده انت الوحيد ال هتقدر تسااعدناا  انت ال هتنقذ بيت اختك 

سليم : اثبت كده ي بااباا اديك قلتهاا اختك هتجوز اختي اازااي بس 

حسام بغضب: ومين قاالك هتتجوزهاا انت هتمثل انك هتتجوزهاا عشاان البغل اخوك يغاار ويطلع مكاان ما هو مستخبي

سليم : هو لو عرف هيغير لي ديكور وجهي ومش هلحق اتهنى بشبااابي 

حساام : ماهو لو معملتش كده اناا ال مش هخليك تتهنى ببشبابك 

سليم وهو على وشك البكااء : حسبي الله  حااضر 

................

زين بخوف : ي عمي مش هعمل ال بتقوله ده اسمه انتحاار

حساام : هتعملو ورجلك فوق رقبتك

زين : افهمني ي اونكل اناا مش اد ابن اخوك ده هيفرمني لو عرف انه لياا علاقة بالموضوع ده هيقتلني من غير ماا يرفله جفن يوسف صاحبي وبعرفه 

حساام : متعصبنيش ي زين ال**** خليهم ينشرواا الخبر بكل صحف العاالم لازم العاالم كلهاا تعرف ابن الحديدي الوحيد هيتجوز من مرااته اخوه الساابقة 

زين : حااضر ي اونكل حااضر 

لياان باستغرااب : ماالك ي زين متعصب كده ليه

زين : هو في غيره اناا همووت وموتي هيكون اكيد على ايد اخووكي الظاالم

لياان : هو في اااي

زين بحنق وهو يغاادر : مفيش ي لياان مفيش

...............

في اليوووم التاالي في الطاائرة المتوجه الي مصر 

كانت تلك الحورية تطلع لعنواان الصفيحة وهي تبتسم بخبث كبير 

..................

في مكااان مااااا

يوسف بغضب : يعنى اااي ي اغبية

رعد بخووف : يوسف بيه حضرتك اناا اتفااجاات ذيك بالظبط بالمكتوووووب 

يوسف : اروح تعرفي لي مين ال**** النشر ال******* ده

رعد بخووف: هو يعنى انا ساالت على  اسم الوكالة النشرت الخبر وقالولي انه يعنى ال قالهم الخبر حد من العيلة وو

يوسف بهدوء مخيف : وان شاء الله عرفت مين ال*** 

رعد بخوف ورعب : هو زين بيه

يوسف بغضب جحيمي: يعنى زين صااحبي يعمل كده 

بس وديني لاوريه هوري النجوم عز الضهر بتطلع اازااي

رعد بخوف : العيلة كلهاا نزلت مصر

يوسف بشر : كويس اووي هماا جو ملعبي اناا سكت في الاول بس مش هسكت المرااادي هوريهم يوسف الحديدي على اصولهم واولهم ابن **** سليم

تقووم تحجز على اوول طياارة وتشتري الفيلا ال قريبة من القصر الجديد 

رعد : والقصر القديم

يوسف بشر : تحرقه ي رعد بس اوعي حد فيهم بتااذي 

رعد : مفهووووم ي بيه

يوسف : مش عاايز حد يعرف عني حااجة

..................

بعد  8ساااعااات 

حسااام بغضب : اازااي ده يحصل

الحاارس  : حصل فجااة ي بااشاا نحن لقيناا الناار قايمة وبعد التحقيق اكتشفنا انه في حد قطع فيش الكهربااء

حسام بقلق : ومرااتي كيفهاا 

الحارس : هي كويسة نقلنهاا على القصر الجديد بعدماا حضرتهاا طلبت مني كده

حساام بارتيااح : طب كويس اووي 

تاابعواا التحقيق في الموضوع ده 

الحاارس : امرك حساام بيه

حساام للسائق : اطلع على القصر الجديد 

اومااء له الحاارس بنعم 

سليم : في ااي ي بااباا

حساام : القصر القديم اتحرق

سليم : اازااي يعنى امبراطورية الحديدي تتحرق ومين المسؤول عن كده

حسام بغموض : هنعرف بعدين  

............

في السياارة الثاانية 

سيف : ماما احناا رايحين فين

حور بحنان : رايحين بيتناا ي حبيبي

عز : بس احناا بيتناا في ايطالياا

حور : ااه بس اناا كبرت في البلد دي واتجوزت باابا هناا كماان حتى ماما موجوده هنااا

سيف : بس نااناا في ايطالياا مع خالو عمر وجااسر

حور : ااه بس اناا عندي مامتين

عز : بجد طب اازااي

حور : تيتة سمية ربتني ومن واناا بنت صغيرة ااوي وتيتة نور هي  خلفتني 

سيف : طب بابااا فين بقالي ٧ اياام مشفتوش

حور : بااباا عنده شغل ضروري بس هيرجع كماان يوومين 

عز : هيرجع 

حور : هيرجع ي حبيبي مصيره يرجع

كفااياا اسئلة وصلناااا 

أخبار ذات صلة

0 تعليق