رواية حورية الحديدي الفصل الرابع عشر 14 - بقلم منوش

0 تعليق ارسل طباعة تبليغ

رواية حورية الحديدي الفصل الرابع عشر 14 بقلم منوش

رواية حورية الحديدي الفصل الرابع عشر 14

حور : كل سنة وانت طيب ي ابيه

سليم بمرح : والله كبرت وبقيت عجوززز

زين بفرحة: وانتواا طيبين ي جماعة بحد متشكر جد ليك ي يوسف الله يقدرني وافرحك ذي ماا بتفرحني

يوسف بحب : عيب عليك ده انت اخوياا مش صااحبي وبس وبعدين وي سيدي كل سنة وانت طيب وان شاء الله تفضل قاارفني في حياااتي علطول  

زين بحب : طول عمرك اصيل ي جوو 

يوسف : طب يلا تعال قطع الكيك 

سليم : شاايفك مستعجل ااوي اكتر من صاحب عيد الميلاد

يوسف : ااه لساا في مفااجاة يلاا

زين بخوف مصتنع: الله يستر

.....................

نور بقلق : حبيبتي ماالك انتي كويسة 

حور بتوتر : اااه كويسة ي مامي

نور : مش بااين في حااجة يوسف زعلك

حور : لا هو مش مزعلني بس في حااجة هو مخبيه عني

نور : اي ال حصل

حور بقلق: مش عارفة ي مااماا مش مطمنة اابداا  تصرفاات يوسف اتغيرت ااوي وبقيت خاايفة لقدام

نور : دي كلهاا تهياات استعيذي بالشيطاان وكل حاجة هتكون كويسة يوسف معااكي هو وولادكي كله هيكون تماام باذن الله

حور : ان شاء الله ي ماما ان شاء الله 

.................

زين بغضب : عمر ابعد الرزل ابنك عن بنتي حاالا

عمر ببرود : هو اناا مقلتلكش ي زين انه حيااة بتاعتناا من دلوقتي يعنى اناا خلاص نويت احوزهاا لابني ادهم

زين بغضب : ده بعينك انت وابنك 

................

في سااحة الرقص كان كل احد يضم زوحته اليه بحب ماا عداا ذاك الجااسرفكان يعتصر خصرهاا بين يديه 

ريم باالم : حااسر ابعد شوية بتوجعني كده

جااسر بغضب   : كنتي فين ي هااانم

ريم بالم : اهدااى شوية واناا هقولك مش كده 

جااسر وقد ارخى قبضته قليل : قولي واحسنلك متكدبيش عليااا

ريم .........  

جاااسر : ومقلتليش ليه

ريم بتوتر : الصرااحة تلفوني كان مقفول وكل حاجة جاات بسرعة حتى اناا مكنتش اعرف الي في الدقايق الاخيرة

جاسر : ده طبع يوسف بيمووت في جوو الاكشن

ريم : انت خفت عليااا

جااسر بنظرة غاامض : هبقى اقولك في البيت

تسكت ولم تعلق وهو اصبح يرااقصهاا بحب خلق لهااا فقط

....................

لياان بحب : مبسوط

زين بسعاادة :: اوي ي حبيبتي ده اجمل عيد ميلاد مر في حياااتي كلهااا بوجودك انتي وحيااة وصاحبي عمري وعيلتي كلهاا بجد اناا مكنتش هعرف اعمل ااي من غيركم

لياان بحب: ولا نحن كناا هنضيع من غيرك ي الشرقااوي

زين : والشرقااوي ملووش غيركم ي حبي 

.....................

سيف : وانت ي عم ماالك قااعد ذي ال ميت له عزيز

سليم بصدمة : هو انت بتكلمني اناا 

عز : هو في غيرك قااعد هنااا

سليم : لا 

ادهم : طب ليش الغبااوة ي بنى ولا هو غلب وخلاص

سليم بحنق : واعمل ااي كل حد معه مززته 

ادهم : وانت مزززتك فين

سليم بغيظ: ملقتهااش ي بن المحظوظة

...................................

حور بقلق: يوسف هو انت مخبي عني حااجة

يوسف بحب : واناا هخبى ااي من حبي عمري كله 

حور بتوتر : مش عاارفة اناا بس قلقاانة شوية

يوسف : مفيش داعي للقلق ده كله كل حاجة هتكون للأحسن صدقيني

حور : قصدك اااي

يوسف : يلا تعالي هقولك 

.......

بعد انتهااء الحفلة اجتمع كل من في المنزل 

عمر : في ااي ي يوسف

يوسف : حور هتعمل العملية

حور بصدمة : عملية ااي ال هعملهاا 

يوسف وهو يحث ريم للحديث 

اناا بعت تحاليلك للدكتور ليث الشربيني 

ليان بصدمة : ليث الشربيني ماا غيره

زين باستغرااب : هو انتي تعرفي

ليان : ومين ميعرفوش ده اكبر دكتور جرااح قلبية لي العالم كله و عمليااته كلهاا نجاحا 

يوسف : اناا كلمته وهو موافق يعمل عملية حور

حور بس اناا مش هعملهااا

أخبار ذات صلة

0 تعليق