السكينة كانت على رقبتي.. زينة: كنت سأعلن اعتزالي التمثيل في هذه الحالة

0 تعليق ارسل طباعة تبليغ

نعرض لكم زوارنا أهم وأحدث الأخبار فى المقال الاتي:
السكينة كانت على رقبتي.. زينة: كنت سأعلن اعتزالي التمثيل في هذه الحالة, اليوم الاثنين 26 سبتمبر 2022 01:45 صباحاً

قالت الفنانة زينة: "مستحيل أضرب حد بالمسدس وبكره كل مشاهد مسلسل الليلة واللي فيها، رغم أنها تمثيل لأني مش بحب العنف، ولكن ممكن أمسك شاكوش أدق بيه مسمار، إنما أمسك مسدس وأقتل بيه ده مقدرش أعمل كده، وده كان سر الشد والجذب مع مخرج المسلسل في التصوير".
 

تفكير زينة في اعتزال التمثيل

وأضافت خلال لقائها ببرنامج "الحكاية" الذي يقدمه الإعلامي عمرو أديب  بقناة "إم بي سي مصر": "في مسلسل الليلة واللى فيها حسيت إن كان فيه سكينة محطوطة على رقبتي، يا هادبح بيها، يا ربنا ينقذني ويعديني منها على خير، وفعلًا المسلسل كان طوق النجاة يا أكمل يا أشوف لي حاجة تانية غير التمثيل، ولو كان المسلسل منجحش مكنتش هكمل تمثيل، ومكنش فيه حاجة ممكن تنقذني إلا عمل يكسر الدنيا".
 

زينة تكشف عن تعرضها للظلم الفني

ولفتت: "أنا حاسة بالظلم فنيًّا وكنت بدأت بداية قوية فنيًّا، وبعدين قصرت واعتذرت عن أعمال كتير، وكنت بفكر إن كلمة لأ دي جامدة واتجننت وجالي نوع من جنون العظمة لما عشت النجومية وأنا لسه صغيرة، وكنت غلطانة ومهملة في شغلي، وبعدين لما بقى عندي مسئولية ولازم أجتهد وأبقى شاطرة رجعت تاني".
 

الانطلاقة الحقيقية لزينة

وأشارت: "فيلم الجزيرة وعملي مع نور الشريف كان نقلة ليا، ولكن المسلسل الأخير ليا النقلة الكبيرة في حياتي الفنية، والكارهين ليا واللي مش بيحبوني أول ناس كانوا بيهنوني ويباركوا لي، وقتها قلت يا رب أحمدك وأشكرك".

ولفتت: "أول تجربة فنية لي المشاركة في عمل يعرض على منصة مثل "شاهد" من خلال مسلسل الليلة واللى فيها، وأنا دلوقتي بدأت أقتنع إني مش لازم أشترك في مسلسل رمضاني".
 

نجاح مسلسل زينة

وتابعت: "كنت بارجع من تصوير مسلسل الليلة واللى فيها الساعة 3 الفجر، وأقعد 6 ساعات صاحية لتاني يوم مع إن التصوير الساعة 11 الصبح، ده من الخوف والقلق من الفشل ولكن ربنا كرمني، والحمد لله المسلسل نجح وعمل ردود فعل قوية".

ذكاء زينة

وأكملت: "أنا ذكية جدًّا ومبذاكرش وبنجح ومرة اتضايقت في امتحان ومش عارفة أغش ولا آخد حاجة من زمايلي فقلت للمراقب مفيش غش يعني؟ قال لى خلاص، ورحت نايمة في اللجنة، وفكروني مت وطلبوا لي الإسعاف".

أخبار ذات صلة

0 تعليق